Hoe ga je als onderwijsprofessional / school om met de druk die wordt gelegd op prestaties van kinderen om te voldoen aan normeringen waar je als school op beoordeeld wordt?
Scholen worden door de inspectie van het onderwijs beoordeeld op basis van schoolwegingen. Van scholen wordt hierdoor een bepaald uitstroomniveau verwacht, terwijl je als school je juist wil aanpassen aan het niveau en talenten van de kinderen.
Hoe ga je hiermee om als professional? Verandert dit je manier van lesgeven?
Wat kun je als school doen om het niveau en talenten van kinderen voorop te stellen?
Dat er op school veel meer gebeurt dan alleen leren, wordt duidelijk door het boek ‘School is meer dan alleen leren’ van schoolmaatschappelijk werker Ineke Kroese en docent/teamleider Stephan Göbel. De verhalen van Ineke zijn helder opgeschreven met informatieve toelichting voor iedereen die in en buiten het onderwijs werkt. De korte, sprekende columns van Stephan geven op humoristische wijze indrukken weer van zijn dagelijkse ervaringen in de klas én als teamleider. De opbrengst van de verkoop van dit boek gaat naar het Singellandfonds voor leerlingen die in armoede leven.