Ik heb last van de werkdruk binnen mijn organisatie. Alle vragen lijken urgent. Wie heeft er tips voor het stellen van prioriteiten in je werk als jeugdzorgprofessional?
Als medewerker in een kleine organisatie voor zorg aan jongeren heb ik meerdere (neven)taken. Er zijn momenten dat er teveel vragen op me af komen en dat alles urgent lijkt. Ik vind het dan een uitdaging om prioriteiten te stellen. Toch is dit nodig om het overzicht te bewaren en het werk goed gedaan te krijgen. Hoe doen jullie dat? Wie heeft er tips om het overzicht te houden en kwaliteit te leveren, ook wanneer de druk hoog is.
Dat de werkdruk hoog ligt onder de jeugdzorgprofessionals is bekend. Wanneer je werkzaam bent binnen een kleine organisatie zie je vaak dat je als medewerker meerdere (neven) taken hebt. Er zijn momenten dat er veel vragen op je af komen en alles urgent lijkt te zijn. Om het overzicht te bewaren is het nodig om prioriteiten te stellen om het werk ook goed gedaan te krijgen. Dat vind ik soms wel een uitdaging. Hoe doen jullie dat en wie heeft er tips om overzicht te houden en kwaliteit te leveren?
Werkzaam als Front office medewerker bij Youngster zorg in Apeldoorn/ Beekbergen