Tijdens gesprekken met professionals in de...
Tijdens gesprekken met professionals in de jeugdhulpverlening, het sociaal domein en het onderwijs merk ik vaak dat er onduidelijk is.
Wie heeft welke rol, welke verantwoordelijkheid en welke taken. Wanneer het over kinderen gaat die extra zorg/aandacht nodig hebben, komen deze professionals soms tegenover elkaar te staan, wat zeker niet helpend is voor het kind. Niemand wil dit, maar toch ontstaat deze situatie. Om elkaar beter te begrijpen, te snappen en beter te leren kennen, moeten we elkaars "taal" gaan begrijpen en weten welke route we doorlopen. Welke kaders én welke ruimte er is.
Tijdens de online kennissessies wil ik iedereen kennis laten maken met de verschillende talen, regels & afspraken.
βΌοΈWat is de bedoeling nou echt, welke taal spreken we, welke route lopen we en hoe kunnen we verbinden in het belang van het kind.
π Op vrijdag 31 maart is het onderwerp Passend onderwijs & de Jeugdwet.
π19 april Zorgvuldig onderzoek vanuit de Jeugdwet;
Het stappenplan van de centrale raad van beroep.
π24 april Dossiervorming & verslaglegging
π26 april Richtlijnen Jeugdhulp
π26 mei Wat is Autisme?